Search
Close this search box.

معرفی SAP FIORI

در یک سطح اساسی، تجربه کاربری (UX)، به عنوان نحوه تعامل مشتریان با یک برند توصیف می شود. هر تعاملی می تواند یک فرصت باشد که به طور بالقوه پیوند بین برند و مشتری را تقویت یا تضعیف کند. بنابراین، سازمان ها باید تلاش کنند تا از طریق مجموعه خدمات و محصولات خود، تجارب ساده و کارآمد را ارائه دهند.

SAP در سال 2013 با SAP Fiori وارد بازار پر رونق فناوری‌های UX سازمانی شد. در ابتدا، شرکت‌های خدمات SAP از این پلتفرم برای ساده‌سازی نحوه تعامل کاربران با مجموعه‌ای از سیستم‌ها و برنامه‌های کاربردی SAP استفاده می کردند؛ با گذشت زمان و معرفی پیشرفت‌های جدید، SAP Fiori به پلتفرمی با هدف بزرگ‌تر و مهم‌تر تبدیل شده است. امروزه SAP Fiori در راس تجربه کاربری قرار دارد. این فناوری به تکامل و همگرایی تجربه کاربر SAP در محصولات SAP کمک کرده و در عین حال از اجزای معماری و اصول طراحی پیشرفته استفاده می‌کند.

از نقطه نظر فنی، SAP Fiori مجموعه ای از رابط های کاربری برای SAP است که تجربه کاربری ماژولار، شخصی و responsive را ارائه می دهد که شامل مجموعه ای از برنامه های ساخته شده بر روی SAP Business Technology Platform است که به شرکت ها اجازه می دهد تا با سرمایه گذاری های موجود در رویکرد plug-and-play یکپارچه شوند و ماژول ها را به طور یکپارچه گسترش دهند.

ویژگی های SAP Fiori

1. دسترسی مبتنی بر Role: برنامه‌های SAP Fiori به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مبتنی بر role باشند؛ به این معنی که می‌توان به این برنامه‌ها بر اساس پروفایل‌های تعریف‌شده کاربران، مانند کارمندان و شرکا، دسترسی پیدا کرد. دسترسی مبتنی بر role به کاربران کمک می کند تا دریابند کدام یک از اپ ها با نقش های شغلی آنها مرتبط است.

2. طراحی Responsive: برنامه های SAP Fiori از چند دستگاه پشتیبانی می کنند و می توانند به طور خودکار اندازه و وضوح صفحات را متناسب با دستگاه های مورد استفاده را تنظیم کنند.

3. UX: SAP Fiori برنامه‌هایی با تجربه کاربری درجه یک دارد که امکان تعاملات بصری را فراهم می‌کند و کاربران عادی را در کمترین زمان به حامیان SAP تبدیل می‌کند.

4. نظم و انسجام: با تمرکز یکپارچه بر ارائه UX منظم و منسجم، شرکت‌ها را به  تعریف مجدد فرایند های کاری در عصر تحول دیجیتال با بهبود دو برابری در کیفیت داده و دسترسی هدایت می‌کند.

5. دسترسی به اطلاعات در لحظه: برنامه‌های SAP Fiori داده ها را در لحظه به روز می کنند و اطلاعات به‌روز را به صورت لحظه ای در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

6. دارای پلتفرم Cloud: این پلتفرم به شرکت‌ها کمک می‌کند تا SAP سازمان خود را در فضای ابری اجرا و سفارشی‌سازی کنند که این منجر به مزیت مقیاس (Economy of Scale) برای سازمان خواهد بود.

MSYS

تکامل SAP Fiori از یک فناوری جدید UI به یک راه حل UX

SAP Fiori در سال 2013 به عنوان یک زبان طراحی برای مجموعه نرم افزارهای SAP وارد بازار شد که محتوای محدودی (تنها 25 برنامه) داشت. زبان اصلی طراحی SAP Fiori بر اساس اصول طراحی اپلیکیشن برای ساده سازی وظایف سازمانی است که در طول سال‌ها، به یک راه‌حل جامع UX تبدیل شده است.

SAP Fiori 2.0 در سال 2016 به عنوان یک مفهوم طراحی برای SAP S/4HANA و SAP ERP معرفی شد. این ویژگی طراحی بهبود یافته و مدیریت آسان تر چندین برنامه را شامل می شد. علاوه بر این، شامل دسترسی به رویدادهای سیستم از طریق اعلان ها بود.

خیلی زود، خبر راه اندازی SAP Fiori 3 شکل گرفت و در سال 2017 با هدف ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه تر و هماهنگ تر در سراسر مجموعه اجرا شد. نسخه جدید، همانطور که امروزه آن را می شناسیم دارای طراحی بهتر، گزینه های سفارشی سازی و قابلیت استفاده در چندین محصول SAP را دارد. SAP Fiori با بیش از 7500 برنامه که سناریوهای مختلف سازمانی را پوشش می‌دهند، تجربه کاربری شخصی و ساده را ارائه می‌دهند.

SAP Fiori به طور گسترده توسط سازمان‌ها در سراسر جهان پذیرفته شده است. امروزه SAP Fiori به عنوان بخشی کلیدی از استراتژی تحول دیجیتال SAP در نظر گرفته می‌شود و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا فرآیندهای تجاری را ساده‌سازی کنند و بهره‌وری کلی را بهبود بخشند.

مزایای استفاده از SAP Fiori

در زیر به برخی از مزایای استفاده از SAP Fiori اشاره شده است:

  • بهبود تجربه کاربری(َUX): SAP Fiori از یک طراحی یکپارچه و مدرن استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی با برنامه‌ها تعامل کنند. تجربه کاربری در این پلتفرم ساده‌تر و شهودی‌تر از رابط‌های قدیمی SAP است.
  • دسترسی چندپلتفرمی: SAP Fiori به گونه‌ای طراحی شده است که روی دستگاه‌های مختلف، از جمله کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌های همراه قابل استفاده باشد. این ویژگی امکان دسترسی به برنامه‌ها در هر زمان و هر مکان را فراهم می‌کند.
  • افزایش بهره‌وری: به دلیل ساده بودن و راحتی کار با رابط کاربری Fiori، کاربران می‌توانند وظایف روزمره خود را سریع‌تر و با دقت بیشتری انجام دهند. این امر باعث افزایش بهره‌وری در سازمان می‌شود.
  • سفارشی‌سازی آسان: SAP Fiori به کاربران و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که رابط‌های کاربری را بر اساس نیازهای خاص کسب‌وکار سفارشی‌سازی کنند. این امکان به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری متناسب با نیازهای خود را ایجاد کنند.
  • گزارش‌گیری و تحلیل‌های بهتر: SAP Fiori ابزارهای تحلیل و گزارش‌دهی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات کسب‌وکار خود را به صورت آنی و دقیق مشاهده و بررسی کنند.
  • کاهش نیاز به آموزش: به دلیل طراحی ساده و کاربرپسند، کاربران جدید می‌توانند به راحتی از SAP Fiori استفاده کنند. این کاهش نیاز به آموزش، باعث کاهش هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای ورود کاربران به سیستم می‌شود.
  • مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری: SAP Fiori مقیاس‌پذیری بالایی دارد و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را متناسب با نیازهای رشد و تغییرات بازار تنظیم کنند.

و در نهایت، استفاده از SAP Fiori به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بهره‌وری، انعطاف‌پذیری و رضایت کاربران خود را افزایش دهند و فرآیندهای کسب‌وکار را بهبود بخشند.

شرکت سیستم های مدیریت دیجیتال پیاده سازی تجربه سیستم SAP S/4HANA را درشرکت های متعددی داشته است که بر همین اساس و طبق نیاز سازمان ها SAP Fiori را نیز پیاده سازی کرده است.

در صورت نیاز به مشاوره جهت پیاده سازی SAP و Fiori با ما در تماس باشید.

مترجم : نگین حبیب زاده – مشاور ماژول SD – سیستم های مدیریتی دیجیتال

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا